Afhalen=korting Zelf Afhalen is korting!

Installatieservice Geen puin, geen zorgen

Toch iets anders? 14 dagen bedenktijd

Minimaal 2 jaar garantie Met mogelijkheid tot uitbreiden

Herroepingsrecht voor afzuigkappen

Uw herroepingsrecht / hoe lang is mijn bedenktijd?

Onze webwinkel is lid van QSHOP geeft u bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen. In de praktijk betekent dit dat wij nadat wij uw artikel hebben afgeleverd of als u het artikel heeft opgehaald vanaf ons magazijn, u nadat u het laatste artikel (vanuit één order) fysiek in bezit heeft gekregen, nog 14 dagen bedenktijd heeft om de overeenkomst te ontbinden. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat u toch op uw aankoopbeslissing wilt terugkomen. U hoeft hiervoor geen reden aan te geven.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons in een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

 

In alle gevallen is het echter van belang dat u het artikel en alle geleverde toebehoren – indien redelijkerwijze mogelijk – in de oorspronkelijke staat en onbeschadigd aan ons retourneert.

LET OP! Bekijk het product gerust zoals je dat ook in de winkel zou doen.
Voorbeeld: haal een afzuigkap voorzichtig uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar monteer de kap niet en stel hem niet in gebruik.

Voorwaarden retourneren
Bent u niet tevreden over uw aankoop? Dan kunt u het artikel uiteraard aan ons retourneren. Wij verzoeken u vriendelijk om bij het retour zenden van artikelen de volgende instructies in acht te nemen:

  • U dient het artikel in originele staat en verpakking te versturen (indien redelijkerwijs mogelijk);
  • De artikelen zijn schoon, compleet, ongebruikt en onbeschadigd. Onder ‘artikelen’ vallen tevens alle bijgeleverde accessoires;
  • De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw rekening.

Twijfelt u nog?

Sommige producten vallen helaas onder de uitzonderingen op deze regel.
Elk product kunt u altijd binnen veertien dagen terugsturen indien het niet voldoet aan de verwachtingen. Echter bent u als klant zelf verantwoordelijk voor de waardevermindering van het product indien u meer doet met het product dan alleen het beoordelen ervan zoals u ook in een winkel zou doen.

Elektronica onderdelen mag u dus niet installeren. Een actief-koolfilter mag u niet uit een plastic sealing halen en/of inbouwen.

In alle voorkomende gevallen zullen wij beoordelen voor welke vergoeding u eventueel in aanmerking komt.

Neem contact met ons op via klantenservice@kijoo.nl als u twijfelt of u uw product terug mag sturen.

Voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal praktijkvoorbeelden om de regels omtrent het retourneren van producten te illustreren in het kader van de wet herroepingsrecht. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.

U koopt een afzuigkap en u besluit, nadat u deze heeft gemonteerd en een paar dagen heeft gebruikt, dat deze niet voldoet aan uw verwachtingen. Mag u deze afzuigkap retourneren?
Omdat de afzuigkap een paar dagen is gebruikt en daardoor een aantal uren heeft gewerkt, mag deze niet geretourneerd worden. Wat mag dan wel?
De consument mag de afzuigkap uitpakken om zo te kunnen beoordelen of bijvoorbeeld het design bevalt en de afwerking in orde is.

U bestelt een afzuigkap maar ziet bij het uitpakken dat dit niet het apparaat is zoals gedacht. Mag u deze afzuigkap retourneren?

Een afzuigkap kan altijd geretourneerd worden, maar wanneer het product meer gebruikt is dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen kan de waardevermindering oplopen tot 100%. Hiervoor kunnen wij dan kosten in rekening brengen. Dus bij een afzuigkap mogen vet- en/of actief koolfilter niet uitgepakt en reeds vuil zijn.
Je dient wel zorgvuldig om te gaan met de verpakking van het apparaat. Indien het redelijkerwijs mogelijk is moet je het in de originele verpakking retourneren. Wat redelijk is hangt af van het apparaat. Bij een afzuigkap kan dat geen probleem zijn.

U bestelt een afzuigkap, monteert deze en na een of enkele keren gebruik vindt u dat deze onvoldoende zuigt of teveel geluid maakt. Mag u deze afzuigkap retourneren?
Heeft u bij wijze van test uw nieuwe afzuigkap gemonteerd en gebruikt dan valt dat onder de categorie ‘onnodig gebruik’. Wat mag wel?
U mag het product beoordelen door het uiterlijk en de bedieningsdisplay te bekijken maar monteren mag niet. Daarmee is het recht op retour vervallen. Vanzelfsprekend kunnen wij wel via onze technische dienst het apparaat laten controleren op juiste werking.

Vragen over terugbetalingen

Heb je een creditfactuur ontvangen en heb je daar vragen over dan vind je hier enkele antwoorden.

 

Creditfacturen worden doorgaans binnen 14 dagen uitbetaald, wij doen altijd ons uiterste best dit sneller te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat het soms wat langer duurt. Dit kan de volgende oorzaken hebben:

  • Er is iets misgegaan met de overboeking/ terugboeking
  • betaald met pay in 3 of Spray pay dan kan de verwerking soms wat langer duren
  • Fout aan onze kant

We proberen dit natuurlijk ten alle tijden te voorkomen.

Heb je nog vragen stel ze dan via mail : administratie@kijoo.nl

 

Retourneren – Herroepingsrecht

 

Bij KiJoo kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren na het afhalen of na de aflevering van de door u bestelde artikelen. Neem voor retournering telefonisch of via email contact op met KiJoo. De contactgegevens vindt u op de factuur of op onze website. Het product dient u dan retour te sturen binnen 14 dagen na de melding. Voorwaarde is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de klant. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of verbruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden en het juiste product heeft ontvangen. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikt maakt zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking aan KiJoo retourneren, conform de door KiJoo verstrekte redelijke en duidelijke instructies. U krijgt het volledige bedrag exclusief de kosten voor het retour zenden uiterlijk binnen 14 werkdagen retour.

Indien u het product wenst te retourneren is het van belang om de volgende voorwaarden daarbij in acht te nemen:

  • U dient het product direct te beoordelen op eventuele schade, schade dient binnen 24 uur gemeld te worden
  • U mag het product beoordelen zoals u dat ook in de winkel zou doen;
  • U mag het product niet intensief (6 of meer uren) in gebruik nemen;
  • U mag espresso-apparaten en airconditioners uitpakken en bekijken, maar niet daadwerkelijk gebruiken.
  • U dient het product in de originele (onbeschadigde) verpakking, inclusief alle accessoires, terug te sturen. Let op: gebruik geen duc tape op de doos, maar enkel transparante tape.
  • Indien aan een of meerdere voorwaarden niet wordt voldaan kan KiJoo een waardevermindering van minimaal 15% toepassen op het door u betaalde aankoopbedrag.

 

  • Nieuw KiJoo stekkerservice!

Uw nieuwe TV word bij bezorging door onze vervoerder bij aflevering uitgepakt en word even aangesloten om u te laten zien dat de TV in 100% goede staat bij u is bezorgd. Mocht u geen gebruik maken van deze extra service en u laat onze vervoerder het toestel niet uitpakken en aanzetten zodat u ziet dat alles in orde is dan ligt het risico als het toestel niet in orde is geheel bij u.

 

 

 

  • Voorzorgsmaatregelen

Voorzorgsmaatregelen uitpakken pakket:

*In de afkoelingsperiode van 14 dagen kunt u alleen het artikel op “zicht” controleren. Dat wil zeggen dat u het kunt vergelijken met hetgeen wat u op de site heeft gezien. U kunt het product maximaal 4 uur gebruiken en mag deze niet alvast bevestigen aan de muur. Indien langer gebruikt of beschadigt wordt een vergoeding in rekening gebracht van minimaal 20 procent.

*Voordat u het pakket opent, bekijk eerst de opening/verpakkingsinstructies( indien u het pakket opent kan het zijn dat u bepaalde rechten in verband met retour verliest) Pak daarom alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure, eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zie de instructies hieronder.

 

 

 

  • Tips voor het goed openen en sluiten van uw verpakking:

Mocht u het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuw staat te leveren. Uit voorzorg geven wij u de volgende tips mee:

·  Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare doppen, zoals bij televisies, in dit geval verwijdert u deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.

·  U dient het plakband voorzichtig in de naden open te snijden (niet eraf scheuren, dit zal uw doos beschadigen). De verpakkingsmaterialen in de doos dienen ook voorzichtig geopend te worden en onbeschadigd zover mogelijk.

Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal.

Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen Duc tape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is. Plak de doos niet dicht wanneer u met de doos naar de winkel komt.

 

 

 

  • Wat te doen bij retour verzenden

Om uw product aan te melden voor retourneren dient u het contactformulier in te vullen op onze website of een e-mail te sturen. Zodra de aanvraag is afgerond zal de klantenservice van KiJoo u binnen 2 werkdagen instructies toezenden om het product op te sturen. De kosten voor het retour zenden zijn voor de consument.

Indien u wenst zelf niet zorg te dragen voor het retourneren van uw bestelling kunt u dit ook door KiJoo laten doen. U dient voor een ophaalafspraak telefonisch of per email contact op te nemen met KiJoo. Kosten voor het ophalen van het product zijn voor rekening van de klant en zullen tijdens het telefonisch contact of per email gemeld worden.

 

 

 

  • Aansprakelijkheid bij retourzending

U bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport als u het product zelf retourneert. Wij adviseren daarom dat u voor een transportverzekering zorgt indien u een pakket aan ons retourneert. Bij alle bestellingen welke worden geretourneerd voor creditering of omruiling draagt u zelf de kosten voor de retourzending. Indien u kiest dat de producten worden afgehaald door KiJoo dan zal het produkt bij binnenkomst in ons magazijn worden gecontroleerd en is alles in orde dan zal de creditfactuur aan u worden verzonden en zal het creditbedrag binnen 14 dagen worden teruggeboekt op uw rekening.Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden aangenomen maar doorbelast aan de consument. Bij beschadiging in omstandigheden van het product bij het retour zenden door de consument zelf zullen wij u kosten in rekening brengen.

 

 

 

  • Uitleg Herroepingsrecht

Tijdens de bedenktijd van 14 dagen heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u als consument het geleverde ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat ook in de winkel zou mogen. Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product te behouden, mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken en moet u deze weer inpakken zoals u het product heeft gekregen. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.

Praktijkvoorbeeld:

Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we je hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht. Je koopt een televisie via de website van KiJoo.nl. Nadat je er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit je dat deze televisie niet voldoet aan jouw verwachtingen. Mag je deze tv retourneren?

Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.

Je koopt een televisie en binnen 1 uur besluit je dat deze televisie niet voldoet aan de verwachtingen. Mag je deze tv retourneren?

Dat mag, omdat de tv minimaal is gebruikt en daardoor maximaal 4 branduren heeft, mag deze geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons te achter halen.

 

 

 

  • Wat mag dan wel en niet?

De consument mag de tv uitpakken en de tv aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Dit noemen wij “op zicht” controleren. Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder “onnodig gebruik”. Daarmee is het recht op retour vervallen. Wij hanteren een maximale speelduur van 4 uur. Dit wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 4 branduren dan zal deze niet worden behandeld onder de wet koop op afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren of op de voet monteren valt onder onnodig gebruik en is derhalve niet toegestaan. Wij vragen u ervoor zorg te dragen dat het product zo snel mogelijk bij ons aangeboden wordt. Zendingen die later dan 14 dagen worden aangeboden, kunnen wij helaas niet accepteren. Pak alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure , eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.

 

 

 

  • Restitutiebedrag

KiJoo controleert ieder retour gezonden product bij binnenkomst op schade, defect en/of verpakking. Naar aanleiding van de staat van het geretourneerde product wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald. Is deze compleet en onbeschadigd, dan stort KiJoo het bedrag dat op de factuur vermeld staat binnen 14 dagen na ontbinding terug op het opgegeven rekeningnummer. Bij een kapot of incompleet product zijn wij genoodzaakt een schadebedrag in rekening te brengen.

Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons aankomen, dan is de koper als afzender van het pakket aansprakelijk. Zorg er dus altijd voor dat het pakket met Handtekening voor Ontvangst (HVA) aan ons retour komt. Dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, de klant en de vervoerder. Het retour sturen van een product en/of bestelling kan uitsluitend naar ons adres in Veghel zoals dat op de factuur vermeld staat.

 

 

 

  • Wanneer je het product in de winkel hebt afgehaald

Bij het fysiek afhalen in onze winkel gelden bovenstaande regels officieel niet. Wij zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of het geld terug te geven indien je niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruilservice ingesteld, onder dezelfde voorwaarden van het herroepingsrecht.

 

 

  • Waarom zijn we zo streng met de regels

Wij verkopen onze producten tegen een zo’n aantrekkelijk mogelijke prijs. Zo kan iedereen in Nederland profiteren van de laagst mogelijke prijs voor electronics. Daardoor zijn onze marges echter zeer laag ten opzichte van een normale winkel. Een normale winkel kan het teruggebrachte artikel tegen hoge korting alsnog verkopen. Onze marges zijn zo klein dat dit helaas niet mogelijk is. Vandaar dat wij zeer streng moeten zijn met deze policy.

Kan ik mijn retour ook zelf opsturen?

 

U kunt in overleg met ons uw aankoop zelf aan ons retourneren. Het retouradres is:

Retouren kunt u aanmelden middels ons retourformulier

indien u zelf retour stuurt ligt de verantwoordelijkheid van het transport bij u.

Wat kost retourneren?

Retouren bij een defect apparaat zijn gratis.

Retourneer je een product om een andere reden dan vragen wij een bijdrage in de transportkosten, je wordt van te voren op de hoogte gebracht van de kosten.

Retouren kunt u aanmelden middels ons retourformulier

Wat is de retour termijn?

Bij Kijoo.nl heb je recht op 14 dagen retour, zonder opgaaf van reden.

Het product moet in originele verpakking en compleet worden teruggestuurd

 

Retouren kunt u aanmelden middels ons retourformulier

Martin de Vries
Martin de Vries
2023-02-14
Uitstekend!
Bert van Baardwijk
Bert van Baardwijk
2023-02-05
Snel geleverd, betrouwbaar en scherp geprijsd
Henk van Hest
Henk van Hest
2023-01-29
Goede prijs, snelle levering
Roger Dhaese
Roger Dhaese
2023-01-17
Niet altijd de schuld van KiJoo-team ! Als klant heb ik geleerd om eens geduldig te zijn , natuurlijk heeft de verhuis naar onze nieuwe woning daar iets mee te maken , moe en stress ! En je kan niet altijd het KiJoo-team daar de schuld van geven maar bon... Onze nieuwe woning had dringend een nieuwe wijnkast nodig om de mee verhuisde wijn terug op zijn plaats te leggen daar waar het moet , in een mooie Liebherr WKes 4552-22 Grand Cru , vandaag is deze geleverd , wel iets later dan verwacht maar je ziet...alles komt in orde ! Overal gekeken op het internet voor deze wijnkast en eindelijk bij KiJoo terecht gekomen en zonder spijt , een echte aanrader ! Van Steenberge Johan